Broodje barbecue

In onze rubriek ‘Beste paap‘ beantwoorden we normaal gesproken ingezonden vragen die we via het daarvoor bestemde formulier hebben ontvangen. Om onze trouwe lezers eens een kijkje achter de schermen van Broodje Paap te geven, maak ik daar vandaag een uitzondering op. Als webmaster en eindredacteur van een katholieke website krijg je namelijk dagelijks post. Sommige mailtjes zijn relevanter dan andere. Zo had ik gisteren een bezoeker die via een zoekmachine Marsha’s recept voor BBQ-steak had gevonden. Daarna was hij direct naar het contactformulier gegaan om ons het volgende literaire meesterwerk te sturen:

Beste broodjepaap.nl,

Mijn naam is Alexij S. en ik ben verantwoordelijk voor de website www.barbecue-experts.nl. Aangezien u beschikt over een website die gerelateerde onderwerpen bevat aan barbecues vroeg ik mij af of u bereid bent om een link ruil partnerschap aan te willen gaan. Zo kunnen wij elkaar versterken in zoekmachines zoals Google & Bing.

Mocht u geïnteresseerd zijn dan hoor ik dat graag, ik kijk uit naar een prettige samenwerking.

Met een vriendelijke groet,

Alexij S.
Online Marketeer
EXperty

Beste Alexij,

U weet het nog niet, maar vandaag is uw geluksdag. Ik heb namelijk een schitterende zakelijk deal voor u, waarmee u al op korte termijn bakken geld kunt verdienen.

Allereerst moet ik u helaas mededelen dat we niet geïnteresseerd zijn in een linkruil. Onze doelgroep bestaat niet specifiek uit mensen die aan het winkelen zijn voor een barbecue, dus voor ons zou een dergelijke constructie geen voordelen bieden. Maar niet getreurd, want zoals ik al zei, heb ik een aanbod voor u dat u onmogelijk af kunt slaan.

In uw grondige onderzoek naar onze website, heeft u ongetwijfeld opgemerkt dat dit een populaire, katholieke website is die dagelijks veel vrome bezoekers trekt. U weet uiteraard ook dat we momenteel in de vastenperiode zitten en deze bezoekers dus allemaal met een knorrende maag achter de computer zitten. Het is bovendien vrijdag, wat betekent dat een aanzienlijk deel van onze lezers vandaag geen vlees zal eten. Daar had u natuurlijk al rekening mee gehouden. Mijn complimenten, beste Alexij, u bent een sluwe vos!

Als u nu direct besluit om op Broodje Paap te adverteren, dan kunt u rekenen op een constante stroom van inkomsten. Zoals u weet, houden katholieken wel van een goed stuk vlees. Vooral nu zij hongerig zijn van het vasten, zal het zien van een reclamebanner met een goed stuk barbecuevlees direct leiden tot de aanschaf van een nieuwe barbecue via uw website.

Vlees op de barbecue
Volgens onze geavanceerde statistische software likken 2351,7 lezers aan hun beeldscherm bij het zien van deze afbeelding, terwijl de overige bezoekers flauwvallen van enthousiasme (en vanwege een lege maag).

U heeft geluk, want Broodje Paap is geen commerciële website. Daarom kan ik u een heel aantrekkelijk aanbod doen. Voor slechts € 50 per maand, plaats ik een advertentie voor uw barbecues naast elk artikel op deze website. Ik heb uw webwinkel bekeken en het is vrij voorspelbaar dat op basis van uw advertentie minstens vijf bezoekers per maand de Palazzetti Guanaco 2 houtskoolbarbecue zullen kopen. De reden daarvoor is duidelijk en je hoeft er dus geen marketingtheologie voor te hebben gestudeerd: behalve dat je er een stevig stuk vlees op kan gooien, heeft deze barbecue een handig tableau waar je een Mariabeeldje op kunt zetten. Dit kunnen katholieken niet weerstaan. Dat betekent dus een extra omzet van € 3370,- (5 x € 674) per maand, en dan hebben we het nog niet over de accessoires die onze lezers zullen aanschaffen, de goedkopere modellen die door de arme studenten van RKS Ariëns zullen worden gekocht en de duurdere modellen die erg in trek zijn bij onze protestantse lezers.

Maria en vlees: onweerstaanbaar!
Maria en vlees: onweerstaanbaar!

Alsof dit nog niet rendabel genoeg is, mag ik u vandaag verblijden met een extra aanbod. Indien u eenmalig Broodje Paap sponsort met een bedrag van € 1000, dan benoem ik Sint Laurentius tot patroonheilige van Broodje Paap. Omdat hij ook beschermheilige is van barbecues en van Rotterdam, zal dat ertoe leiden dat het slimme algoritme van Google voortaan www.barbecue-experts.nl op pagina 1 van de zoekresultaten zal zetten voor alle zoekopdrachten die zijn gerelateerd aan katholicisme of Rotterdam. U kunt daardoor een omzetstijging van 863% verwachten.

Uiteraard bent u geïnteresseerd in zo’n fantastische aanbieding, dus ik kijk nu al uit naar een prettige samenwerking.

Met vriendelijke groet,
Jaap de Wit
Broodje Paap

Update: 6 maart 2015 11:30 – we hebben inmiddels ook een reactie gehad.

, , , , , , ,

Jaap de Wit

Jaap is geboren in 1978 in het wonderschone Bergen op Zoom, en thans woonachtig in Gouda. Overdag is hij software engineer en ‘s avonds is hij Rooms-Katholiek. Hoewel hij kort na zijn geboorte al een tijdje katholiek is geweest, was hij jarenlang atheïst. Op een dag in 2010 liep hij per abuis tegen het het ware geloof aan en sindsdien zit hij weer stevig in de kerkbanken. Sinds 2012 is hij enthousiast lid van Koor Padua en sinds 2014 is hij ook acoliet in Gouda.

Alle berichten van Jaap


6 reacties op “Broodje barbecue”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *